9000350867 |
Curs bàsic d’Aprenentatge basat en projectes (ABP) per a PFI |
2023-2024 |
Curs. Programes de formació i inserció |
|
|
|
15/4/2024 - 15/6/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
Servei de Programes de Qualificació i Iniciació Professional
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
ABP Curs bàsic d’Aprenentatge basat en projectes (ABP) per a PFI
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació adreçada a professorat PFI per viure l'experiència de l'aprenentatge a través de la metodologia ABP, de manera similar a com ho faria l'alumnat a l’aula quan es treballa amb aquesta metodologia. A més, en finalitzar el curs, hauran desenvolupat un enunciat de projecte que podran aplicar a la seva realitat a l'aula.
La metodologia del curs és telemàtica (via Odissea xtec) amb connexions en directe. El curs comença el 15/04/2024 i finalitza el 15/06/2024
Calendari:
Inici del curs a l'Odissea xtec: 15/04
Primera connexió en directe: 22/04, 16.30 a 18.30h
Segona connexió en directe: 29/04, de 16.30 a 18.30h
Tercera connexió en directe: 27/05, de 16.30 a 18.30h
Fi del curs a l'Odissea xtec: 15/06
També hi haurà alguna connexió en directe de caire voluntari per resoldre dubtes.
Tancament del curs a Odissea: 15/06
|
| |
Objectius |
- Proporcionar a les persones docents els coneixements bàsics de la metodologia d'Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) amb l'objectiu de aplicar-la de manera efectiva en el context dels Programes de Formació i Inserció (PFI).
- Conèixer els principis metodològics de l’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP)
en relació amb la formació professional.
- Familiaritzar-se amb les diverses fases de la metodologia ABP, des de la
concepció de l’enunciat del projecte fins a la seva execució i avaluació.
- Comprendre el paper del docent i de l'equip docent quan es treballa amb la
metodologia ABP, incloent l'orientació, el suport i la facilitació de l'aprenentatge
dels estudiants.
- Entendre el paper de l'alumnat en el context de l'Aprenentatge Basat en
Projectes, incloent la seva participació activa en el desenvolupament del
projecte, la seva autonomia en l'aprenentatge i la seva capacitat per a la
resolució de problemes.
- Adquirir les habilitats necessàries per a la creació d'enunciats de projectes
efectius i adaptats a la realitat de l'aula, que permetin l'aplicació amb èxit de la
metodologia ABP.
|
| |
Continguts |
Bloc 1. Descobrim el poder de l’Aprenentatge Basat en Projectes(ABP)
Bloc 2: Experimentem les Fases de l'ABP!
Bloc 3: El rol del docent en la metodologia ABP!
Bloc 4: Donem forma a la solució de l’enunciat del projecte i la presentem
Bloc 5: Presentem propostes d’enunciats de projectes per treballar en el
PFI
|
| |
Formador/a |
Paz Gómez
|
| |
Avaluació |
- Assistència a les connexions en directe establertes.
- Realització de les activitats proposades.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència al 80% de les sessions sincròniques.
- Realització de les tasques proposades al curs.
- Respondre l'enquesta de satisfacció del curs.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de programes de formació i inserció
|
| |
E-mail |
pfi@xtec.cat
|
| |
|
|